czy ktoś miał kiedyś styczność z Vitkiem W638?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • barthezz1014
    Drive
    • 2010
    • 68

    czy ktoś miał kiedyś styczność z Vitkiem W638?

    Si ja egejn sun
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2009
    • 10917
    • Fiat

    #2
    czy ktoś miał kiedyś styczność z Vitkiem W638?

    Proszę o opinie nt tego pojazdu. Bo czytając opinie w necie raczej można się przerazić (szczególnie awaryjność silników). Auto wizualnie jest ładne.
    Czy jak wprowadzili CDI, to wszystkie miały turbawy? nawet 108 CDI? tam jest tylko 82 konie, 2.2 pojemność, to turbo jest tak chyba profilaktycznie....jeśli w ogóle.
    Coś takiego mnie interesuje mniej więcej, 9 osobowy:

    proszę o opinie o tym MB.

    Komentarz

    • pablo2374
      Drive
      • 2011
      • 76

      #3
      sew1981, wiesz co swojego czasu no a nawet teraz chodzi za mną coś takiego, co do wersji 108 to i ja słyszałem nie najlepsze opinie, jednak bardzo zachwalali mi motor 2,3l że jest naprawdę dobry i jeśli brać Vitka to tylko z tym motorem

      Komentarz

      • peb
        Rider
        • 2010
        • 254
        • Roomster (5J)

        #4
        Ja miałem vito w638 110 CDI 110KM 2000r. Byłem z niego bardzo zadowolony. Spisywał się świetnie. Miał małą wadę jak każdy mercedes z tej serii. Silniki w zimę były niedogrzane czyli przy temp poniżej -5*C silnik nie osiągał 90* nawet jak jechałem z Łodzi do Poznania i spowrotem. Ale po założeniu webasto (nie ogrzewanie postojowe tylko dogrzanie silnika) było wszystko w normie. Spalanie bardzo przyzwoite jak się bardzo nie cisło po drodze to wychodziło ok 8,5-9,5l/100 z przyczepą.[około 80-105km/h]. Teraz mam w639 109 CDI już nie to fakt lepiej się troszkę zbiera ale spalanie 10-12 l/100. Ale jest dużo wygodniejszy.
        Wyprzedaż garażowa
        Różności od książek przez budowlankę po części moto

        https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytko...e=60&offset=60

        Większość ofert dla OCP do negocjacji :P

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #5
          pablo2374, no właśnie o tym 2.3 też średnie opinie czytałem. Ale chyba lepszy nowszy 108 cdi niż 2.3 starszy? Ale tam nie ma turbiny przynajmniej. Bo w 108 chyba jest już?

          Komentarz

          • peb
            Rider
            • 2010
            • 254
            • Roomster (5J)

            #6
            w CDI są turbiny. w 2,3 z literą D nie ma.
            Wyprzedaż garażowa
            Różności od książek przez budowlankę po części moto

            https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytko...e=60&offset=60

            Większość ofert dla OCP do negocjacji :P

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #7
              peb, ale chyba wytrzymałe są te suszarki?, bo za silne te podstawowe cdiki nie są? mam na myśli 108 (szczególnie) i 110.

              Komentarz

              • micho_m
                Rider
                • 2011
                • 528
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Ja mam 108 CDI, juz drugiego. W poprzednim padl silnik i nie oplacalo sie juz naprawiac. Zreszta duzo rzeczy sie nazbieralo. Ogolnie autko nie awaryjne, moj mocno po dupie dostawal i dlatego.

                Problem byl z jednym wtryskiem. Co jakis czas byl naprawiany, raz wymieniony i znowu padal. Moze wina lezala w czyms innym. Po 340 kkm padlo turbo i olej poszedl w silnik. Mechanik cos zle zlozyl i wygielo wal korbowy. Niby wszystko naprawil, ale auto juz nie to samo. Po 12 kkm korbowod wyszedl bokiem. A ze juz nic nie wymienialismy od jakiegos czasu to poszedl na zyletki i kupilismy drugiego.

                No i problem z blacha. Masakra jakas. Najlepiej kup juz zrobionego.

                Fabryczna wersja osobowa jest lepiej wyciszona niz ciezarowka przerabiana. Ale unikaj V-klasy z hydrauliczna zawiecha. Podobno jak sie zacznie sypac to kaplica. Ogolnie swietnie sie prowadzi jak wszystko zrobione.

                Jak masz jakies pytania to wal smialo.
                Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                www.nawmar.pl

                Komentarz

                • peb
                  Rider
                  • 2010
                  • 254
                  • Roomster (5J)

                  #9
                  sew1981, Nie mają odejścia jakiegoś super z ładunkiem tak do 80 to jeszcze zgrabnie sie zbierają później trzeba ujać. Na pustego swoim 110 CDI to spokojnie 180 z paletą kostki brukowej okolo 1000kg to leciał 150 i już się dławił. Nie wymagajmy cudów bo to nie jest jakoś przystosowany do wozenia ciężkich rzeczy.
                  Wyprzedaż garażowa
                  Różności od książek przez budowlankę po części moto

                  https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytko...e=60&offset=60

                  Większość ofert dla OCP do negocjacji :P

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2009
                    • 10917
                    • Fiat

                    #10
                    micho_m, dzięki za zainteresowanie
                    narazie rozeznaje temat, to takie głośne myślenie, żaden konkret, ale jak coś wiem, gdzie uderzać.
                    peb, ja raczej właśnie myśle jak już o takim jak w linku vito "l", nie planuje jeździć z bagażem, tylko z ludźmi ewentualnie czasem.
                    Ale z tego co piszecie to chyba lepszą alternatywą jest starszy, może i brzydszy, ale poczciwszy i mniej awaryjny t4 z silnikiem 2.4 d.

                    Komentarz

                    • peb
                      Rider
                      • 2010
                      • 254
                      • Roomster (5J)

                      #11
                      O t4 nic mi nie mów. Mam dosyć tego samochodu. Chyba kupiłem felerny model albo już takie są. Kupiłem na jesieni t4 2000r sprowadzony przebieg 293 tys po robieniu silnika. A silnik 2,5TDI 130KM. Na początku wszystko dobrze przy -15 nie odpalał Vito od 1 dotknięcia nawet -20. Teraz jak chce go odpalić to muszę kręcić długo rozrusznikiem i on jak już się dobrze rozkręci to zapala. Mało miejsca w środku i niezbyt wygodny. Pali około 10l na pustego przy spokojnej jeździe. Plusem tylko jest blacha. Dużo lepsza niż w mercu. Ale to tylko jedyny plus co widzę. Właśnie go próbuję sprzedać.
                      Wyprzedaż garażowa
                      Różności od książek przez budowlankę po części moto

                      https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytko...e=60&offset=60

                      Większość ofert dla OCP do negocjacji :P

                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #12
                        peb, no może z tdi różnie bywa, ale chyba 2.4 d to wół roboczy, silnik bez turbiny i bezawaryjny raczej

                        Komentarz

                        • micho_m
                          Rider
                          • 2011
                          • 528
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Ale vito jak dobre wtryski ma to tez wol roboczy. U nas poza tym felernym wtryskiem na jednym cylindrze silnik byl zupelnie bezawaryjny. Dziwie sie ze turbina u nas tak dlugo wytrzymala przy takim traktowaniu. A wnetrze, prowadzenie, wygoda nie ma porownania z t4.
                          Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                          www.nawmar.pl

                          Komentarz

                          • peb
                            Rider
                            • 2010
                            • 254
                            • Roomster (5J)

                            #14
                            A właśnie. U mnie turbinka wytrzymała aż 543000km. Byłem aż w szoku. Mechanik powiedzial mi wtedy ze to przez to ze jeździłem na oleju mobile 0w40 (fakt 4l 190ZŁ)
                            Wyprzedaż garażowa
                            Różności od książek przez budowlankę po części moto

                            https://sprzedajemy.pl/oferty-uzytko...e=60&offset=60

                            Większość ofert dla OCP do negocjacji :P

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              #15
                              A Ford Transit? Setki wersji ... Napęd na tył, na przód. Do wyboru do koloru...
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              Pracuję...